به گزارش مشرق، محمد حسین برخوردار درباره ارائه مجوز انحصاری واردات برخی کالاها توسط وزارت صنعت گفت: مجمع واردات اگر مجوز انحصاری به یک شرکت برای واردات کالایی داده شود را قبول ندارد و اگر انحصار واردات در اختیار یک شرکت باشد، کاری زشت و رانت خواری است.
رئیس مجمع واردات درمورد آخرین تصمیمات برای واردات خودرو به کشور گفت: همچنان ورود خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی به کشور ممنوع است اما خودروهای با این حجم موتور که میزان مصرف آنها 6 لیتر یا کمتر از 6 لیتر باشد، بدون مانع است؛ مگر اینکه نیاز ارزی کشور به نحوی باشد که نیازی به واردات این کالاها هم نباشد.
وی اضافه کرد: خودروسازان باید در جهتی اقدام کنند که کیفیت خود را ارتقا دهند و سطح مصرف را پائین بیاورند تا خودرویی مطابق با شان کشور تولید کرده و بفروشند. از سوی دیگر، فقط تولید یک محصول مهم نیست بلکه رضایت مشتری، صدمات احتمالی پس از مصرف آن در جامعه، ایمنی، هزینه های پس از خرید و غیره نیز مهم است و تولیدکنندگان خودرو در کشور باید به این موضوع اهمیت دهند.
برخوردار عنوان کرد: البته در چند سال اخیر تحت تحریمهای سختی قرار گرفته بودیم اما در حال حاضر خودروسازان برنامه هایی برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی همراه با مدلها و ایمنی بیشتر را در دستور کار خود قرار داده اند.
رئیس مجمع واردات درمورد آخرین تصمیمات برای واردات خودرو به کشور گفت: همچنان ورود خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی به کشور ممنوع است اما خودروهای با این حجم موتور که میزان مصرف آنها 6 لیتر یا کمتر از 6 لیتر باشد، بدون مانع است؛ مگر اینکه نیاز ارزی کشور به نحوی باشد که نیازی به واردات این کالاها هم نباشد.
وی اضافه کرد: خودروسازان باید در جهتی اقدام کنند که کیفیت خود را ارتقا دهند و سطح مصرف را پائین بیاورند تا خودرویی مطابق با شان کشور تولید کرده و بفروشند. از سوی دیگر، فقط تولید یک محصول مهم نیست بلکه رضایت مشتری، صدمات احتمالی پس از مصرف آن در جامعه، ایمنی، هزینه های پس از خرید و غیره نیز مهم است و تولیدکنندگان خودرو در کشور باید به این موضوع اهمیت دهند.
برخوردار عنوان کرد: البته در چند سال اخیر تحت تحریمهای سختی قرار گرفته بودیم اما در حال حاضر خودروسازان برنامه هایی برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی همراه با مدلها و ایمنی بیشتر را در دستور کار خود قرار داده اند.